    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z odzyskaniem kaucji za wynajem
    Date: Sun, 10 Feb 2008 13:13:31 +0100

    Użytkownik "Piotr L" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:92212935-0c43-4fcf-823c-ed7cfb0cc7db@i29g2000pr
    f.googlegroups.com...

    > No nie wiem. Czy sądzisz, że US nie nakłada obowiązku na
    > wynajmującego, aby dostarczyć umowę?

    Jeśli nawet, to przecież jej nie przechowuje.

    > Bo jeśli tak, to znaczyło by że właścicielka ściemnia. Chyba, że
    > zaniosła umowę do jakiegoś innego urzędu, ale to było by jeszcze
    > bardziej bez sensu.

    Sądzę, że ściemnia.

    > Poczytałem sobie trochę o tym postępowaniu upominawczym. Ciekawa
    > sprawa, nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. A jak wygląda w
    > takim przypadku sprawa z kosztami postępowania? Czy tak jak w zwykłym
    > postępowaniu, wszystkie będzie musiała ponieść ona, jeśli oczywiście
    > sąd przyzna mi rację?

    Tak, o ile wniesiesz w pozwie o to, to sąd obciąży ją kosztami. Co do pisma
    do niej, to ma ono na celu wykazanie sądowi, że wyczerpałeś drogę ugodowego
    załatwienia sporu.

    Co do meritum. Skoro w umowie była mowa o zapłacie ryczałtem za wynajem, to
    roszczenia babci są nieuzasadnione. Termowentylator, to nie jest
    urządzenie, którego użycie przekracza zakres normalnego użytkowania
    wynajmowanego pokoju.