    From: Piotr L <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z odzyskaniem kaucji za wynajem
    Date: Sat, 9 Feb 2008 08:22:58 -0800 (PST)

    On 9 Lut, 11:00, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Poza tym, jeśli dobrze rozumiem, to nie ma żadnego dowodu na to, że
    > wpłaciłeś te 300 zł, bo jedyny egzemplarz umowy jest gdzieś. W Urzędzie
    > Skarbowym go raczej nie ma.

    Właścicielka twierdzi, że zostawiła umowę w US. Poza tym, w
    oświadczeniu które spisaliśmy, gdy się wyprowadzałem jest napisane, że
    nie zwróciła mi kaucji w wysokości 300 zł, oraz że prześle mi kopie
    umowy pocztą.

    > Może to mało humanitarne, ale po przemyśleniu, to bym zasugerował taki mały
    > niewinny szantażyk. Że doniesiesz do Urzędu Skarbowego, że wynajmuje pokoje
    > albo, że na stronie internetowej opiszesz warunki u niej i nikt nie będzie
    > chciał mieszkać. To drugie lepsze. Słowo Internet dla starszych ludzi jest
    > synonimem cudu i może wszystko.
    >
    > Sad zdecydowanie odradzam. Traktował bym go jako ostateczność.

    Najpierw właśnie chciałbym wysłać do niej pismo ostrzegawcze. Poparte
    prawnymi przepisami, które może złamać gdyby jednak nie zdecydowała
    sie oddać kaucji oraz ewentualnymi kosztami jakie może ponieść w razie
    sprawy w sądzie. Przychodzą Wam do głowy jakieś konkretne artykuły z
    kodeksu, którymi mógł bym ją postraszyć (łącznie z bezpodstawnym
    obgadywaniem i oczernianiem mnie)? A może są na jakichś stronach wzory
    podobnych pism? Myślę, że wspomnę w tym piśmie też o US (chociaż nie
    mam podstaw sądzić, że nie odprowadzała podatku od wynajmu) oraz o
    opublikowaniu warunków mieszkalnych w internecie...