    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z mieszkaniem PILNE !
    Date: Sat, 27 Aug 2005 15:55:44 +0200

    On Sat, 27 Aug 2005 14:17:55 +0200, "Artek"
    <a...@n...pl> wrote in article
    <depllp$9hq$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Eh..TYPOWA ŻYCZLIWOŚĆ POLAKOW!!!
    > Przeciez napisalem , ze szukam jakichs porad , alternatyw
    [...]

    Ale jakiego rodzaju alternatyw? Chodzi o przykucie się do kaloryfera w
    mieszkaniu właściciela i ogłoszenie strajku głodowego? Czy znalezienie
    jakiegoś odpowiednika dawnego gminnego komitetu PZPR, gdzie można by
    pójść, ponarzekać i który by kazał właścicielowi iść Wam na rękę, bo
    jesteście biedni???

    Właściciel i tak wykazuje dobrą wolę, moim zdaniem, zgadzając się na
    podzielenie mieszkania po urządzeniu przez Was dodatkowej łazienki na
    Wasz koszt. Dwa pokoje + łazienka to nie będzie samodzielne mieszkanie,
    czyli będzie miał dodatkowy kłopot. Wcale nie musiałby się na to godzić.

    Może pójdźcie tym tropem, ustalcie standard tej nowej łazienki (nie musi
    być przecież super-luksusowa), zorientujcie się w kosztach materiałów i
    robocizny (może jakiś znajomy fachowiec zrobiłby coś taniej, może
    bezrobotny syn mógłby mu służyć za pomocnika), w możliwościach wzięcia
    kredytu na tę inwestycję, w ulgach podatkowych (a nuż jakieś przysługują
    z tytułu adaptacji mieszkania), ustalcie z właścicielem nowy czynsz,
    przeliczcie to dokładnie... No i pomyślcie o aneksie do umowy najmu,
    gdzie będzie dokładnie opisane, że Wy zobowiązujecie się urządzić nową
    łazienkę (tu dokładny opis koniecznych przeróbek, standardu, itp.) i do
    czego zobowiązuje się właściciel kiedy już to zrobicie - żeby się potem
    nie okazało, że Wy zrobicie łazienkę, a właściciel odmówi podziału
    mieszkania albo obniżenia czynszu, albo dotrzyma wszystkiego, ale po
    dwóch miesiącach podwyższy Wam czynsz albo wymówi umowę najmu. Taki
    aneks najlepiej u notariusza (tak, wiem - dodatkowe koszty).

    Pozdrawiam
    Nina
    --