    From: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z WKU POMOCY
    Date: Tue, 30 Jan 2007 21:54:08 +0100

    Gigant napisał(a):

    > 01 Teraz nie wiem czy isc tam do lekarza???

    Jeżeli tylko stan Twego zdrowia Ci na to pozwoli to skoro za podpisem
    odebrałeś wezwanie to musisz :-(

    > 02 Czy zaczac unikac i ich i WKU

    Zdecydowanie nie radziłbym

    > 03 czy jak zapisze sie do szkoly na 1 rok studiow to przewidywany termin
    > ukonczenia po 4rech latach bede mial 28 lub 29 lat
    > a studia z tego co mi wiadomo uprawniaja do odroczenia od sluzyby wojskowej
    > do ukonczenia 27 roku zycia.

    Art 39 Ustawy o powszechnym...

    Art. 39. 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu na jego udokumentowany wniosek ze względu na:
    1) wybór na posła - na czas pełnienia mandatu;
    2) kandydowanie do Sejmu - na czas trwania kampanii wyborczej;
    3) konieczność sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny
    wspólnie z nim zamieszkałym, który nie ukończył szesnastego roku życia
    lub został uznany za całkowicie niezdolnego do pracy i do samodzielnej
    egzystencji albo który ukończył siedemdziesiąty piąty rok życia,
    jeżeli nie ma innego pełnoletniego członka rodziny bliższego lub
    równego stopniem pokrewieństwa obowiązanego do sprawowania tej opieki,
    albo ze względu na obowiązek sprawowania opieki wynikającej z
    prawomocnego orzeczenia sądu - na czas sprawowania tej opieki, z
    zastrzeżeniem ust. 4;
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na
    czas pobierania tej nauki;
    5) pobieranie nauki w zakładzie kształcenia nauczycieli - na czas
    pobierania tej nauki;
    6) pobieranie nauki w szkole ponadgimnazjalnej, a do dnia 31 sierpnia
    2008 r. także w szkole ponadpodstawowej - na czas pobierania tej nauki;
    7) kształcenie w celu zdobycia kwalifikacji przydatnych w wojsku na
    podstawie umowy zawartej z wojskowym komendantem uzupełnień, o której
    mowa w art. 132a ust. 3, albo skierowania określonego w art. 132b ust.
    2 - na czas tego kształcenia.
    2. Odroczenia ze względu na pobieranie nauki udziela się także
    poborowym będącym alumnami wyższych seminariów duchownych, osobami
    zakonnymi (po profesji czasowej), nowicjuszami w zakonach albo
    słuchaczami szkół duchownych kościołów i związków wyznaniowych
    mających osobowość prawną - na czas pobierania tej nauki.
    2a. ( uchylony)
    3. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze
    względu na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego, a w
    szczególności związane z zaistnieniem trudnej sytuacji osobistej lub
    rodzinnej, które nie upoważniają do udzielenia poborowemu odroczenia z
    tytułu sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny albo z
    powodu konieczności załatwienia spraw związanych z prowadzeniem przez
    poborowego przedsiębiorstwa, gospodarstwa rolnego albo innej
    działalności gospodarczej.
    4. Odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, udziela się nie więcej
    niż trzy razy, każdorazowo na czas określony we wniosku, nie dłuższy
    jednak niż dwanaście miesięcy.
    5. Odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 7 i w ust. 3, udziela się
    tylko jeden raz na okres od trzech do dwunastu miesięcy.
    6. Skreślenie z listy studentów, słuchaczy lub uczniów albo wydalenie
    ze szkoły wyższej, zakładu kształcenia nauczycieli lub szkoły
    ponadgimnazjalnej, a do dnia 31 sierpnia 2008r. także szkoły
    ponadpodstawowej, a także niewywiązywanie się poborowego z umowy, o
    której mowa w art. 132a ust. 3, lub z obowiązku określonego w
    skierowaniu wskazanym w art. 132b ust. 2, powodują utratę udzielonego
    odroczenia zasadniczej służby wojskowej z tytułu pobierania nauki.
    7. Poborowy, któremu udzielono odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt
    4-6, po zakończeniu roku szkolnego (studiów), nie później jednak niż w
    terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia kolejnego roku szkolnego
    (studiów), przedstawia wojskowemu komendantowi uzupełnień właściwemu
    ze względu na miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu
    czasowego trwającego ponad dwa miesiące zaświadczenie o ukończeniu
    poprzedniego i rozpoczęciu nowego roku nauki (studiów).

    Karol MARCHEWKA

    troszkę więcej o mnie na stronie www.marchewka.za.pl
    Jeżeli piszesz na priv z adresu email wytnij tekst "-SPAMEROM-STOP-"