    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prefiksy telefoniczne a "własność intelektualna"
    Date: Sun, 11 Oct 2009 14:10:05 -0500

    Tomek wrote:

    > Ale załóżmy że to jest jedyne źródło takiej informacji, więc
    > wiadomo skąd się wzięly dane. Czy taka tabelka podlega ochronie?
    >
    > Alternatywnie, jest sobie strona ISO, z kodami krajów:
    >
    > http://www.iso.org/iso/country_codes/iso_3166_code_l
    ists.htm

    > cyt: "available by ISO at no charge for internal use and non-commercial
    > purposes"
    >
    > Z tego wynika że gdybym chciał taką tabelkę sprzedawać, to nie mogę?
    >
    > A np. Wikipedia udostępnia to samo:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-2
    >
    > - na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike License
    >

    > Próbuję ustalić gdzie jest granica ochrony. Przykładowo, te dwuliterowe
    > kody są stosowane na fakturach i Komisja Europejska sobie zrobiła
    > wyciąg z tabelki ISO:
    >
    > http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/faqvies.do
    #item11

    > - więc raczej taki wyciąg żadnej ochronie nie podlega,
    > ale z czegoś chyba wynika to, że ISO pozwala sobie na niepozwalanie
    > wykorzystywania tabelki z kodami w celach komercyjnych.

    tej ochronie zapewne nie podlega informacja a samo nazwałbym to
    "podłoże" na którym tak informacja została zgromadzona.
    Ktoś po prostu nie chce aby np. struktura bazy czy sposób przechowywania
    informacji został przez kogoś wykorzystany.

    podobnie jak z mapami. Mapę jakiegoś obszaru możesz sobie sam narysować
    i nikt nie może miec pretensji, że masz mapę tego samego obszaru co ten
    "ktoś", ale mapy zrobionej przez tego ktosia używać nie możesz.

    Sądzę, że jak taką tabelkę stworzysz od zera zbierając dane samodzielnie
    to nikt się nie będzie mógł przyczepić.
    Tylko nie pytaj mnie w jakim stopniu i w jakim procencie przepisanie
    czegoś z jednego miejsca w drugie jest jeszcze "samodzielnym zbieraniem"
    kiedy już kopiowaniem.