  • Data: 2005-11-17 20:53:58
    Temat: Re: Prawo własności [zawiłe]
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dlfuac$l5b$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sprzedający podpisał umowę z MOKiem w moim mieście o sprzedaż
    > stołu, jednak jest w niej napisane, że teraz właścicielem stołu jest MOK
    w > moim mieście.

    A więc nie ty jesteś właścicielem tego stołu.

    > Jest tam także, że to ja zapłaciłem za ten stół.

    Jesteś fundatorem/sponsorem/dobroczyńcą czy jak to zwać.

    > Nie ma jednak
    > żadnej umowy, w której użyczałbym stołu MOKowi,

    To logiczne, jak mógłbyś użyczyć MOKowi jego własność?

    > Teraz chcę
    > przenieść stół w inne miejsce, ale... dyrektorka MOK nie chce mi go
    oddać,

    Bo nie może. MOK jest właścicielm stołu, ma go w ewidencji wyposażenia,
    dyrektor za niego odpowiada materialnie.

    > mówi jednak, że może mi go sprzedać, czyli zachowuje się tak, jakby stół
    ten
    > był własnością MOK.

    Przeciez jest, nie?

    > Mam nadzieję, że potraficie rozwiązać mój problem

    Chyba nic się nie da zrobić. Trzeba było podpisać z poprzednim
    właścicielem umowę kupna a z MOKiem umowę użyczenia.