  • Data: 2008-11-27 22:14:18
    Temat: Re: Prawo pracy - dwa szybkie pytania
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Rozum a prawo to często podążają w odmiennych kierunkach.
    > Nie będę się sprzeczał bo pewien nie jestem.
    > Wydaje mi się tylko, że jeśli pracownik ma prawo do urlopu wychowawczego
    > (warunek sine qua non) to złożenie z jego inicjatywy wniosku z
    > wyprzedzeniem dłuższym niż przewidziane rozporządzeniem stanowi korzyść
    > dla pracodawcy, zaś wcale nie szkodzi pracownikowi, stąd takie
    > rozwiązanie nie wydaje mi się absolutnie niedopuszczalne.

    Jasne, masz rację. Niestety, z pewnego doświadczenia (a raczej
    obserwacji) wiem, że mechanizm urlopu wychowawczego jest dość mocno
    nadużywany. Stąd, na początku pomyślałem o złych intencjach
    wnioskującego i tak też właśnie rozumiałem pierwszy post w wątku.

    W normalnych warunkach, to oczywiste, że dużo wcześniejsze uprzedzenie
    pracodawcy o planowanym urlopie wychowawczym (i złożenie wniosku) jest
    na rękę obydwu stronom (jedno uprzedza uczciwie, drugie może się na to
    przygotować w odpowiedni sposób)

    Pozdrawiam,
    Tomek