  • Data: 2009-11-29 18:35:03
    Temat: Re: [Prawo pracy] Wypowiedzenia zmieniające a odprawa
    Od: Czeresniak <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Nie, pogmatwany jest tylko tytuł tej ustawy.
    > Zasada jest prosta: odprawa się należy, jeśli:
    > - pracodawca, który zatrudnia co najmniej 20 osób
    > - rozstaje się z pracownikiem
    > - w drodze wypowiedzenia albo nawet porozumienia rozwiązującego
    > - jeśli przyczyną tego rozwiązania jest coś innego, niż sprawy leżące po
    > stronie pracownika
    > - a contrario się nie należy, jeśli pracownik odchodzi ze względu na
    > rzeczy, które *wyłącznie* dotyczą jego osoby.

    Coś ciekawego piszesz. Mi pracodawca wręczył porozumienie w sprawie
    rozwiązania umowy.
    Nie usłyszałem żadnych wyjaśnień z jakiego powodu zaproponowano mi
    porozumienie, właściwie to sam zamierzałem odejść więc mnie to nie
    interesowało, ustaliliśmy tylko termin rozwiązania umowy,
    satysfakcjonujący obydwie strony.
    W porozumieniu, które podpisalem nie ma nawet wzmianki o przyczynie
    zawarcia porozumienia.
    Odprawy nie dostałem.

    Myślisz, że powinienem się zwrócić do pracodawcy o wypłatę odprawy?

    Pozdrawiam
    Darek