    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    <unfcgv$2uehj$7@news.icm.edu.pl> <ung4im$tsd$1$cef@news.chmurka.net>
    <ungoib$367qb$2@news.icm.edu.pl> <ungpqv$cmm$1$nadir@news.chmurka.net>
    <ungr9m$1hln8$1@dont-email.me> <unhks1$qoc$1$nadir@news.chmurka.net>
    <unj6t0$1vell$1@dont-email.me> <unm4jb$ieq$1$nadir@news.chmurka.net>
    <unmglp$2ib1a$1@dont-email.me> <unmmv8$3ih9s$2@news.icm.edu.pl>
    <1b4suj2kdm06b$.19szb8rlqpr9j$.dlg@40tude.net>
    <unocgc$2ufnm$1@dont-email.me> <unof60$2uth2$1@dont-email.me>
    <unoghu$6lb$1$cef@news.chmurka.net> <unoo9d$309rq$1@dont-email.me>
    <unoqmo$283$1$cef@news.chmurka.net> <unovj5$31csd$1@dont-email.me>
    <st7uaq21svpp$.yjvaehtwsn4l.dlg@40tude.net>
    <Zq_nN.1378$oJCf.736@fx11.ams1>
    <j73dce3qnk9.gfeubm3rcbor$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 12 Jan 2024 23:28:38 GMT

    On 2024-01-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Grafolog przy obecnym DO czy PJ to chyba niepotrzebny.

    Przy DO i PJ nie, ale masz nadal setki różnych dokumentów używanych np.
    do poświadczenia tego czy tamtego, których się używa, a nie ma
    bezpośredniej weryfikacji z organem je wystawiającym - nie ma łączności.

    Jak padnie łączność dla PJ, bo przecież i coś w radiowozie może się
    popsuć co łaczność zapewnia, to tej weryfikacji też nie przeprowadzisz.
    I co wtedy? Przecież nie wlepią Ci mandatu. Istnienie uprawnień bez
    formalnego dokumentu poświadczającego te uprawnienia działa od dawna w
    wielu dziedzinach i jakoś działa.

    > Moze tak, moze nie - trudno powiedziec.

    Dla statystycznego dokumentu. Dla prawdziwości twierdzenia jest to
    jednak "tak" - możesz dsponować dobrze podrobionym dokumentem.

    > Ale w DO chip juz jest - a to chyba zabezpiecznie trudno łamalne ...
    >
    > Coraz wiecej doniesien, ze nasza SG wyłapuje nielegalnych imigrantów
    > z fałszywymi DO, i nie wiem - kiepska jakość i łatwo zauważyć, ze to
    > nie oryginał, czy wystarczy zagadać po polsku i juz się sypie :-)

    Wszystkie, o których czytałem to były typu, śniady Murzyn o nazwisku
    Kowalski nieposługujący się j.polskim.

    Od jak niedawna?

    --
    Marcin