eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :) › Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.n
    etnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.
    highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    Date: Mon, 27 Jun 2022 06:34:48 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.10.0
    Subject: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <t90rgp$ho6$1@gioia.aioe.org> <62b4b40f$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b6e562$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b70816$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b70f6a$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b71f7a$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b740dd$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b7541f$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b7959a$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b80f8b$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b8464e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b8509e$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b85cf0$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b8ac68$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <62b8e71a$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <62b8e71a$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <62b93366$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1656304486 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 559 83.142.196.21:57666
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4129
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826795
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.06.2022 o 01:09, Robert Tomasik pisze:

    > Ja jeszcze się uczyłem Kodeksu Drogowego i też tak było. Problemem jest
    > zdanie drugie obecnego art.13.1a - że ma pierwszeństwo wchodząc na to
    > przejście. Stoi ono w sprzeczności z art.14.1.a, że nie wolno wchodzić
    > bezpośrednio przed nadjeżdżającym pojazdem. No i ja osobiście to
    > interpretuję tak, że nie wolno pieszemu wejść, gdyby zmuszało to
    > kierującego do nagłego hamowania. Ale ile to metrów?

    Nie zmienia i nigdy nie zmieniało pierwszenstwa. Nawet w starym
    sformułowaniu. Pieszy na chodniku miał pierwszeńtwo przed pojazdami - no
    na chodniku miał. Na krawężniku - no też miał. No i na przejściu - no
    miał. Nie było żadnego punktu w którym pieszy nie mialby w tym punkcie
    pierwszenstwa przed samochodem. To że nie wolno mu "wtargiwać" to osobna
    sprawa i nie ma nic wspólnego w z pierwszeństwem. Tym bardziej jak
    wiążesz możliwość zatrzymania się z definiją tego "wtargiwania", bo to
    by powododowało na przykład że im bardziej po mieście zapierdalasz tym
    większe masz "pierwszeństwo wynikające z zakazu wtargiwania". Przy 200
    na łysych oponach to w zasadzie nadpierwszeństwo:P

    > W wypadku większości przejść dopuszczalna prędkość pojazdu jest
    > określona na 50 km/h.

    To nie jest prawda - dopuszczalna prędkość to taka, przy której nie
    narażasz pieszego, wchodzącego na przejście na niebezpieczeństwo czy
    jakoś tak. Wielokrotnie hamowałem niemal do zera jak mi przejście
    zasłania na przykład autobus ustawiony do skrętu w lewo. I coraz
    rzadziej budzi to zdziwienie.

    W zależności od nawierzchni droga hamowania może
    > się wahać 28.8~211.28 metrów (szorstki beton ~ gołoledź). Taka średnia
    > przyczepność (opóźnienie 5 m/s2), to droga 37.39 metrów. Czas
    > zatrzymania, to nieco ponad 4 sekundy w takim wypadku. Dla mnie to jest
    > wtargnięcie przez pieszego, czyli pieszy nie powinien wchodzić na
    > przejście, jeżeli samochód jest w takich średnich warunkach bliżej, niż
    > te 40 metrów. Na mokrej jezdnia droga zatrzymania, to 50 metrów. Z
    > takiego dystansu, jeśli przejście nie ma wydzielonego obszaru
    > oczekiwania (z czego Kviat się nabija) to nawet trudno ocenić, jaki
    > zamiar ma pieszy.

    Problemy pierwszego świata. Powiem ci że w pierwszym świecie już rozwązane.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1