  • Data: 2011-11-17 14:18:21
    Temat: Re: Prawo do publikacji danych firm
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Nov 2011 15:01:48 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jak poprzednio - uważam że nie muszą, bo już są (objęte).

    Nie, dopóki są to dane przedsiębiorców -- nie są.

    > No to się nie zgodzimy.
    > IMO jawność danych "gospodarczych" jest celowościowa, i nie jest
    > ani tak że "dane przedsiębiorcy nie są chronione", ani tak że "po
    > zaprzestaniu DG stają się chronione".

    I OSK 756/09

    "W rozpatrywanej sprawie nie ma wątpliwości, że skarżący wyrejestrował
    swoją działalność (...) od tej chwili informacje go dotyczące i
    przechowywane przez PTC sp. z o.o. stały się danymi osobowymi, bowiem
    dotyczyły osoby fizycznej nieprowadzącej własnej działalności
    gospodarczej."

    > No a "leżenie w ewidencji" est przetwarzaniem? Wiszenie na stronie www
    > takoż? :]

    Tak.
    Z definicji (art. 7 pkt 2):

    "przetwarzanie danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje
    wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie,
    przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a
    zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych"

    > Może się kiedyś przyjrzę o co chodziło, chwilowo mam niedoczas :[

    No to jeszcze raz:

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org