    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do oprogramowania.
    Date: Wed, 21 Jun 2006 10:42:49 +0200

    In article <p...@o...wordpress.co
    m>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > W odniesieniu do oprogramowania tę kwestię reguluje art. 74 ust. 3
    > pr.aut. jako norma szczególna względem cytowanego przez Ciebie
    > przepisu.

    Fakt, przegapiłem. Tyle że dla inicjatora wątku to jeszcze gorzej
    wygląda: "Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
    pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują
    pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej." Różnica jest taka, że
    prawa są pracodawcy już w momencie napisania programu, a nie dopiero po
    jego przyjęciu. I to _wszystkie_ prawa majątkowe.

    > No i rzecz właśnie w tym, że pracownik *nie był* programistą i w
    > zakres jego obowiązków *nie wchodziło* pisanie oprogramowania. Jeśli
    > ja np. - klasyczna biurwa sprzed komputera - przy okazji napiszę jakiś
    > program dla pracodawcy to nie oznacza, że nabędzie on do niego prawa.

    "W wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy". Ten zapis jest
    dosyć pojemny. Jeśli np. Ty, klasyczna biurwa, dostaniesz od przełożoego
    polecenie napisania tego programu zamiast odpisywania na reklamacje
    klientów, to może być różnie.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.