  • Data: 2006-06-20 20:38:02
    Temat: Re: Prawo do oprogramowania.
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > "Art. 12. 1. Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej,
    > pracodawca, którego pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania
    > obowiązków ze stosunku pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu
    > autorskie prawa majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę
    > i zgodnego zamiaru stron."
    >
    > Ja bym nie ryzykował tak kategorycznych stwierdzeń.

    W odniesieniu do oprogramowania tę kwestię reguluje art. 74 ust. 3
    pr.aut. jako norma szczególna względem cytowanego przez Ciebie
    przepisu.
    No i rzecz właśnie w tym, że pracownik *nie był* programistą i w
    zakres jego obowiązków *nie wchodziło* pisanie oprogramowania. Jeśli
    ja np. - klasyczna biurwa sprzed komputera - przy okazji napiszę jakiś
    program dla pracodawcy to nie oznacza, że nabędzie on do niego prawa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||