    From: mariposa doux <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do obywatelskiego nieposłuszeństwa
    Date: Fri, 25 Nov 2005 11:00:32 +0100

    Jurek Wawro wrote:

    > Oczywiście, że możesz nie płacić - ale to nie znaczy, że masz do tego
    > prawo (głupota Krzemienia polega właśnie na tym, że tego nie rozróżnia).
    > ZUS naśle Ci komornika, który zlicytuje Ci np. telewizor.

    A jakby zrobic tak: nie przyjeli mnie u lekarza "bo nie ma funduszy" -
    wiec po klotni dostalem od kierownika osrodka na pismie, ze mnie nie
    przyjeli, bo nie mieli juz funduszy. Poszedlem zatem prywatnie, mam
    rachunek i informacje, ze to bylo konieczne. Teraz pisze do ZUSu
    pisemko, ze ja, taki a taki, wplacam skladki (tutaj kserokopie wplat za
    ostatnie 2 lata) i przytrafila mi sie taka sytuacja, ze potrzebowalem
    pomocy,a le mi jej w ramach nfz nie udzielono (tutaj pismo z przychodni)
    w zwiazku z czym uwazam, ze nieslusznie potrocano mi te skladki, przez
    ostatnie dwa lata. Ale ze jestem ugodowy, to niniekjsza kwote (rachunek
    za lecznie) odbije sobie w przyszlych wplatach na rzez zdrowotnego -
    czyli przez kolejne pol roku bede oplacal pol skladki. Otrzymuja: ZUS,
    Rzecznik Praw Pacjenta, NFZ.

    I co sie dzieje dalej? Nasla na mnie komornika? Najpierw bedziemy
    prowadzic korespondencje zazarta, ze oni sie nei zgadzaja a ja nalegam?

    > Gdyby taka akcja (nie płacenia) przybrała powszechny charakter -
    > to zapewne władza musiałaby zrobić coś więcej, niż sięgać po aparat
    > represji.

    W dalszym wiec dzialaniu naglasniam sprawe w mediach. Ludzie zaczynaja
    reagowac podobnie. Przychodnie dostaja przykaz z NFZ ze maja jednak
    przyjmowac pieniaczy, jednoczenie nie placac za te uslugi. Nagle
    wszystko robi pierdut. Zamykane sa przychodnie, szopitale. Pozostaje
    sluzba prywatna. Nikt jzu nie placi skladek do ZUS. Powstaja
    ubecpieczalnie prywatne. Dokonalo sie.

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1