    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do informowania rodzicow pacjenta
    Date: Mon, 31 Mar 2008 21:57:43 +0200

    Użytkownik "Kr." <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3174.00000033.47f1384a@newsgate.onet.pl...

    > Pytanie jest takie: czy oni maja prawo nie udzielania informacji czy
    > wykurzystuja nasza nieznajomosc prawa w tym wzgledzie? Jak wyglada w tym
    > wypadku
    > rzeczywistosc?

    W każdym szpitalu jest wywieszona karta praw pacjenta. Ja znalazłem w
    Internecie przykładowo tu:

    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    5&artnr=81

    Skoro wynika z niej, że pacjent (a w tym wypadku jego rodzice) ma prawo
    wyrazić lub nie wyrazić zgodę na zabieg czy podawanie lekarstwa, to na
    zdrowy rozsądek musi mieć o tym informację. W mojej ocenie na pierwszy rzut
    oka działania personelu naruszyły prawa pacjenta. Ale tu już trzeba by było
    znać szczegóły. Bo niewykluczone, że po prostu lekarz dyżurny nie potrafił
    udzielić odpowiedzi na pytania rodziców. Może miał zbyt mały staż po
    prostu. Choć powinien moim zdaniem rodzicom to powiedzieć. A może, rodzice
    żądali informacji, która wówczas nie była znana. Brakowało jakiś wyników
    badań przykładowo.