  • Data: 2002-11-19 18:30:34
    Temat: Re: Prawo cywilne-potrzebna pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No cóż. Zgodnie z prawem dom jest w zasadzie własnością właściciela gruntu -
    poza drobnymi wyjątkami związanymi z ustanowieniem stosownych służebności,
    które jak sądzą nie mają tu zastosowania. Jako właściciel z posiadaną przez
    siebie rzeczą mogę zrobić, to co mi się podoba. Również sprzedać ją po
    zaniżonej cenie. Ba mogę ją komuś darować za darmo i wara komukolwiek od
    tego.
    Oczywiście teoretycznie matka mogła domagać się od ojca, gdy budował dom
    uistanowienia stosownego zapisu w hipotece, który wskazywałby na to, iż
    część nieruchomości jest ich wspólną własnością. No ale osobiście nie
    słyszałem o tym, by ktokolwiek tak zrobił. Obecnie już nie ma takiej
    mozliwości. Skoro ojciec dom sprzedał, to nie można bez zgody obecnego
    właściciela nic z tym zrobić.
    No i obecny właściciela może dalej dom ten spraedać. Również przed upływem
    5-ciu lat, tyle że wówczas będzie musiał zapłacić podatek dochodowy i tyle.