  • Data: 2005-06-03 23:23:54
    Temat: Re: Prawo autorskie - problem Wykonawcy czy Zamawiającego?
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    castrol napisał(a):

    > tak, jest to delikatna sprawa, bo zeby zmienic tresc na stronie to trzeba
    > ingerowac w kod zrodlowy takiej witryny.

    Chyba nie cały kod źródłowy jest własnością tego kto zaprojektował
    stronke. Jesli wstawisz 10 kB tekstu stworzonego przez autora A do 1kB
    szablonu HTML stworzonego przez autora B to kto będzie miał prawa
    autorskie do całości ? Rozwiązania są dwa : albo traktujemy strone jako
    dzieło wspólne (i na to tez są jakies przepisy), albo jako dwa osobne
    dzieła (treść + design). Wg mnie to drugie podejscie jest o wiele
    zdrowsze - chroni zarówno autora treści jak i autora wyglądu strony.
    Poza tym strony internetowe często zawierają skrypty osób trzecich, i to
    dodatkowo komplikuje sprawe.

    PS. W informatyce często wiele różnych rzeczy jest ze sobą ściśle
    połączonych, dlatego trzeba wyraźnie rozgraniczyć co jest czyje (co do
    bajta!).

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.