  • Data: 2007-04-08 10:43:56
    Temat: Re: Prawo autorskie - nie mozna kopiować witryn www
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > i w związku z tym mam pytania:
    > 1) czy mozna przekopiowywać całe artukuły z www na grupy dyskusyjne ?
    > jeśli nie całe, to jaki % artykułu ?
    Zgodnie z art. 25 można umieszczać elementy, które mają charakter
    aktualności, cytaty, wiadomości bieżące itp. itd. Jednak już skopiowanie
    cudzego artykułu na jakiś temat nawet w 20% może być potraktowane jako
    łamanie prawa. Jeśli juz zachodzi taka konieczność, warto to zrobić w
    formie: XX pisze na swojej stronie (tu link) że "tu cytat".
    > 2) czy można na swojej www wyswietlić zdjęcie z innej www podając linijke
    > html tak, aby nie wgrywać zdjęcia na swój serwer ?
    W żadnym wypadku nie, zachodzi podejrzenie, że zamierzasz ukryć iż to
    zdjęcie nie jest twoim dziełem. Jeśli założymy iż zgodnie z art 25 to
    zdjęcie będzie "aktualnością", to i tak powinno byc dokładnie opisane, kto
    jest jego autorem i skąd pochodzi.

    --
    Maciek
    Polska Grupa Freesco