  • Data: 2007-12-05 15:00:38
    Temat: Re: Prawo autorskie książki POMOCY!!!!!!!!!!
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa, 05 grudzień 2007 09:28
    (autor polishdemon
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <b...@w...go
    oglegroups.com>):

    > Piszę do Państwa w wydawało by się prostej sprawie, jednaj ja nie mogę
    > znaleść jednoznacznego rozwiązania.
    > Otóż, napisałem książkę (moją pierwszą dodam) i terach chciałbym ja
    > wydać, aby to zrobić redakcje chcą ode mnie rękopisu. I tu pojawia się
    > ból świeżo upieczonego autora ;-) jak zabezpieczyć się przed kradzieżą
    > treści mojej publikacji.

    Kradzieżą w sensie ,,podpiszą jako własne'': zabezpieczyć dokument
    notarialnie albo przynajmniej wieloma świadkami nie związanymi z Tobą
    osobiście. Niektórzy proponują jeszcze wysłać do siebie poleconym
    zabezpieczonym w sposób nieumożliwiający otwarcia bez śladów i nie
    otwierać, tylko w razie sądu złożyć jako dowód.

    Kradzieżą w sensie ,,wydrukują a nie zapłacą'': nijak nie musisz, to
    gwarantuje Prawo Autorskie.

    > tym jakoś zabezpieczyć. Czy istnieje jakś mini-umowa jakaś sie spisuje
    > przekazując rękopis wydawcy??? Lub coś w tym rodzaju???

    Jeżeli faktycznie rękopis masz przekazać i jest on dla ciebie cenny jako
    rękopis, to musiałbyś jakąś umowę przekazania rękopisu z warunkami zwrotu
    spisać. Jakaś zwykłąchoćby, typu

    Ja Jan Kowalski przekazuję rękopis (tu jego cechy szczególne) wydawnictwu
    XXX na okres YY miesięcy celem zapoznania się z treścią i podjęcia decyzji
    o ewentualnej publikacji.

    Ja Olgierd Jedlina, przedstawiciel wydawnictwa XXX zobowiązuję się do
    oddania rękopisu w terminie maksymalnie YY miesięcy w stanie nienaruszonym.

    Podpisać i już.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl