  • Data: 2006-12-13 11:20:47
    Temat: Re: Prawo autorskie, impreza plenerowa.
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 19:04:48 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dlaczego 53? 53 mówi co może z listą wymienioną w 52 zrobić wojewoda ale

    Tak, zakazy z art. 52 obowiązują dopiero po decyzji wojewody.

    > MZ istotą nie jest sam zakaz fotografowania a fotografowanie które
    > niepokoji. Jeśli byłoby to samo fotografowanie to byłby to zakaz
    > bezwzględy a tu jest warunkowy.

    Literalnie masz rację. Sądzę jednak, że ustawodawca nie widzi tego w
    ten sposób, że ludzie wojewody będą łazić po lesie za fotografami i
    sprawdzać, czy Twój sposób fotografowania płoszy zwierzynę. Choćby
    dlatego, że płoszyć po prostu nie wolno.
    Przepis jest wskazówką dla wojewody kiedy może użyć delegacji, tj.
    np. wówczas gdy płoszenie jest szczególnie niebezpiecznie: okresy
    godowe, jakieś przeloty ptactwa, ciąże, sam nie wiem.

    > Bezwzględny zakaz fotografowania nie ma tu zresztą
    > sensu, bo wtedy czynem zabronionym byłoby sfotogarfowanie sarny przez
    > satelite obserwacyjnego :)

    A jednak zakaz wprowadzony przez wojewodę byłby zakazem bezwzględnym.
    Satelitę też można zestrzelić albo nim zawładnąć (Bonda nie
    widziałeś?) ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl