  • Data: 2005-08-10 15:21:31
    Temat: Re: Prawo Ruchu Drogowego - teren zabudowany
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Czapla wrote:

    > 1.Może ktoś mi wyjaśni czym jest według dzisiejszych przepisów "teren
    > zabudowany"? W dawnych czasach to było jasne (np. słynna scena z "Misia" Barei)
    > ale teraz się skomplikowało. Są takie białe tabliczki i niby wszystko jest w
    > porządku, ale moim zdaniem jednak nie jest. Jak wiadomo na terenie zabudowanym

    Twoim (mylnym) zdaniem.

    > obowiązuje ograniczenie szybkości do 50 km/h (po zmroku do 60). To po kiego
    > diabła stawiają zaraz po takiej tabliczce znak ograniczający prędkość do 70
    > km/h? Czy znak ograniczający prędkość do 70 może jednocześnie ją podwyższać?

    Owszem. Poczytaj ustawę i związane z nią rozporządzenia (zwłaszcza to o
    znakach i sygnałach drogowych).

    > (no bo przecież na terenie zabudowanym obowiązuje 50...). Ile w końcu mam
    > jechać, żeby nie dać zarobić policji? Takich znaków pomiędzy Łomżą a Augustowem
    > naliczyłem kilka.

    Zgodnie z limitem ogólnym, chyba że znaki wskazują inaczej.

    > 2. W centrum Grajewa zhaltowała mnie policja i czepiali się, że przekroczyłem
    > prędkość bo teren jest zabudowany a ja jechałem 60. Właśnie zaczęło świtać, ale
    > było jeszcze ciemno. Mandatu oczywiście nie wystawili, to były tylko takie
    > jakieś żarty, bo się chłopaki nudzili w nocy. Ale co to jest w świetle
    > przepisów centrum takiego miasta? Czy to rzeczywiście "teren zabudowany"? W

    Był znak (biała tablica miejscowości, lub taka ogólna z domkami), czy
    nie było?

    > prehistorycznych czasach gdy robiłem prawo jazdy występowało pojęcie "teren
    > administracyjny miast i osiedli" i nie było to tożsame z "terenem zabudowanym".
    > Jak to jest teraz? (chodzi mi tylko o te prędkości) Bo z tego slangu w ustawie
    > nie mogę się zorientować...

    Aktualną ustawę i rozporządzenia znajdziesz na stronie sejmu. Jako
    kierowca, powinieneś się z nimi zapoznać.

    > PS. Prawo jazdy mam od 25 lat, nigdy żadnej stłuczki ani wypadku.

    Jest takie przysłowie o tym, kto ma szczęście ;-P

    A kierowca, żeby nie być osobą z owego przysłowia, powinien dbać o
    aktualność swojej wiedzy na temat przepisów. A nie tkwić w
    rzeczywistości sprzed ćwierć wieku.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)