eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru. › Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
  • Data: 2014-05-30 21:08:35
    Temat: Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 29 May 2014, Max wrote:

    >> On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:
    >>
    >>> Użytkownik "Max" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >>> Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć
    >>> wypowiedzenie
    >>> umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać?
    >
    > Sprzedawca chce pracować w jednej firmie, a nie w trzech. Już rozumiesz?

    W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy
    mogłoby wręcz ... pogrążyć pracownika.
    Na 99% z umowy nie wynika, że sprzedawca nie może świadczyć pracy
    o którą się umówił *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby*
    innego podmiotu.
    Inaczej mówięc, spodziewałbym się, że jeśli przy tej samej ladzie
    zostałbyś zmuszony żeby sprzedawać zarówno sprzęt ART swojego
    pracodawcy jak i sprzęt RTV "firmy trzeciej" z którą ów pracodawca
    zawarł umowę (że w jego sklepie będzie sprzedawany taki towar),
    to nie podskoczysz.
    IMO to właśnie w poprzednim poście lepiej wyłożyłeś możliwy punkt
    zaczepienia: jeśli mowa była o określonym asortymencie, do tego
    *towarów*, a potem są zupełnie inne *usługi*, to IMO zmiana zakresu
    obowiązków jak najbardziej wchodzi w rachubę.

    [...]
    >> Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków,
    >> faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
    >> Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy",
    >> a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze
    >> zrozumiałem).
    >> Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany
    >> z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).
    >
    >
    > Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować
    > każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku?

    No nie bardzi "każdorazowo".
    Właśnie ramowo - np. sprzedaż sprzętu komputerowego i AGD.
    Ale jak umowa obejmuje "sprzedaż wszelkich towarów i usług
    świadczonych przez sklep", to raczej trudno będzie ją ugryźć.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.05.14 22:41 Max

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1