  • Data: 2006-07-20 20:22:49
    Temat: Re: Prawa do filmowania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    scream wrote:

    > Niedługo znowu ide robić fotki do BlueCity, zachęcam też do tego wszystkich
    > innych, bo przecież inaczej oni zawsze bedą myśleć że zarządzenie jakiegoś
    > dyrektora stanowi w tym kraju podstawę prawną :)))

    :)

    Niestety świadomość prawna w Polsce jest mizerna...

    Na jednostkach wojskowych nadal wiszą te idiotyczne zakazy
    fotografowania, które straciły jakąkolwiek moc prawną ponad 7 lat temu.

    A'propos - ma ktoś może tekst M.P. 1983 nr 26 poz. 145 (Zarządzenie
    Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 czerwca 1983 r. w sprawie
    określenia wzoru i sposobu oznakowań obiektów, których fotografowanie,
    filmowanie, szkicowanie i rysowanie bez zezwolenia jest zabronione ze
    względu na ochronę tajemnicy państwowej)?

    Czy dobrze zgaduję, że przekreślony aparat oznaczał też zakaz szkicowania?

    Ciekaw jestem, jaka byłaby reakcja na postawienie sztalugi przed bramą
    jednostki wojskoweji rozpoczęcie pracy twórczej ;)

    Bo na fotografowanie nadal krzywo patrzą i zadają głupie pytania w stylu
    "a po co pan fotografuje?" ("bo mogę i lubię" ;-> ) i usiłują powoływać
    się na te stare tabliczki. (BTW: przed jednostką wojskową na Bemowie są
    śliczne jodły...)