    From: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie osobiste w Internecie?
    Date: Fri, 19 Sep 2003 11:08:13 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@chello062179018066.chello.pl

    Dnia 2003-09-19 02:58, Tomasz Nidecki napisał(a):

    >Na strefie WP od kilku lat leza moje utwory. Dodawalem je jeszcze, kiedy
    >strefa nie byla czescia WP. Po wydaniu przez strefe, bez konsultacji z
    >autorami utworow, plyty audio dolaczonej do jednego z magazynow
    >internetowych mialem juz watpliwosci co do zgodnosci prawnej tych
    >dzialan.

    Czemu? Jeśli mieli autorskie prawa majątkowe, to mieli prawo wydać taką
    płytę. Chyba, że nie napisali, że jest Pan autorem?

    >W kwietniu 2002 roku napisalem e-mail do strefy, by usuneli moje utwory.
    >Odpisano mi, ze ich licencja nie uwzglednia takiej mozliwosci i ze
    >uploadujac utwory automatycznie zgodzilem sie na ich dozgonna publikacje.

    Może tak było?

    >Uwazam, ze jest to zlamanie moich praw autorskich, poniewaz po pierwsze
    >nie ma zadnych dowodow na to, ze licencja "starej" strefy miala takie
    >warunki [byly to poczatki serwisu, kiedy serwis byl jeszcze amatorski], a
    >po drugie zmienil sie wlasciciel strefy - zostala wykupiona przez WP -
    >wiec nie maja prawa bez konsultacji z autorami przejmowac chyba praw
    >autorskich poprzedniego wlasciciela [ktory chyba nawet nie mial formy
    >prawnej].

    Co to znaczy "nie miał formy prawnej"? Wystarczy, że właściciel był
    osobą fizyczną. WP mógł przejąć wszelkie zobowiązania strefy oraz prawa
    do wszystkich dzieł.

    >Ostatni wyrok w sprawie o ktorej pisal vagla nt. praw autorskich w
    >Internecie pozwala mi sadzic, ze jesli bym wystapil przeciwko WP do sadu
    >o usuniecie utworow mialbym spora szanse wygrac?

    Obawiam się, że nie. Mam wrażenie, że przekazał Pan nieodpłatnie prawa
    majątkowe do swoich utworów "starej strefie", która przekazała je WP.
    Nie wiem, może niech Pan spróbuje wykazać, że to nie Pan zamieścił
    wówczas swoje utwory, ale wątpię, czy to coś da.
    Może ktoś inny się wypowie korzystniej...
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"