    From: "Marek Zachara" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie itd.
    Date: Fri, 19 Apr 2002 14:05:41 +0200

    > Czy ktoś jest mi wstanie wytłumaczyć całkowitą procedure prawna w takim
    > wypadku :
    >
    > Napisałem kilka utworów muzycznych i chciałbym je sam rozpowszechniać to
    > znaczy być własnym wydawcą i sam płytki sprzedawać, jak tu wygląda sprawa
    > prawna (ZAIKS, itd.)
    >
    > Prosiłbym o wszelkie inforamcje na ten temat.
    >
    > Pozdrawiam
    > K.S.

    Jak daleko siega moja znajomosc prawa autorskiego, to jako tworca
    masz pelne prawo do rozporzadzania swoimi prawami autorskimi
    ktore posiadasz do stworzonych utworow. Znaczy to ze w szczegolnosci
    mozesz je sprzedac (dotyczy praw majatkowych), wykonywac, lub jesli
    chcesz, zlecic zarzadzanie tymi prawami instytucji ktora ma uprawnienie
    do zbiorowego zarzadzania prawami autorskimi (np. ZAIKS).
    Jesli jednak tego nie chcesz i wolisz sam sprzedawac swoje utwory
    - twoja sprawa.

    pozdrawiam,
    Marek Zachara