  • 1. Data: 2002-04-18 23:41:21
    Temat: Prawa autorskie itd.
    Od: "KS" <k...@w...pl>

    Witam szanowną grupę !!

    Czy ktoś jest mi wstanie wytłumaczyć całkowitą procedure prawna w takim
    wypadku :

    Napisałem kilka utworów muzycznych i chciałbym je sam rozpowszechniać to
    znaczy być własnym wydawcą i sam płytki sprzedawać, jak tu wygląda sprawa
    prawna (ZAIKS, itd.)

    Prosiłbym o wszelkie inforamcje na ten temat.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2002-04-19 12:05:41
    Temat: Re: Prawa autorskie itd.
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl>

> [...]
    > prawna (ZAIKS, itd.)
    >
    > Prosiłbym o wszelkie inforamcje na ten temat.

    Jak daleko siega moja znajomosc prawa autorskiego, to jako tworca
    masz pelne prawo do rozporzadzania swoimi prawami autorskimi
    ktore posiadasz do stworzonych utworow. Znaczy to ze w szczegolnosci
    mozesz je sprzedac (dotyczy praw majatkowych), wykonywac, lub jesli
    chcesz, zlecic zarzadzanie tymi prawami instytucji ktora ma uprawnienie
    do zbiorowego zarzadzania prawami autorskimi (np. ZAIKS).
    Jesli jednak tego nie chcesz i wolisz sam sprzedawac swoje utwory
    - twoja sprawa.

    pozdrawiam,
    Marek Zachara

  • 3. Data: 2002-04-19 13:42:40
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, KS wrote:

    > Napisałem kilka utworów muzycznych i chciałbym je sam rozpowszechniać to
    > znaczy być własnym wydawcą i sam płytki sprzedawać, jak tu wygląda sprawa
    > prawna (ZAIKS, itd.)

    Rozpowszechniać będziesz nie same utwory, ale fonogramy. ZAIKS nie ma tu
    nic do rzeczy, nie musisz do niego należeć - trudniej ci będzie jedynie
    egzekwować opłaty za publiczne odtwarzanie twoich utworów o których
    (opłatach) mowa w art. 86 ust. 3 Ustawy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)