  • Data: 2002-04-06 21:19:44
    Temat: Re: Prawa autorskie do pracy magisterskiej
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Sat, 6 Apr 2002 19:32:39 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >_Nie musiał_. Zrozum. Ustawa nie przewiduje takiego wymogu.

    Ustawa nie, ale uczelnia tak. Źle intepretujesz słowo musiał. To tak
    jak z Dowodem Osobistym. Musisz go okazać niebieskim. Innym nie
    musisz. Teoretycznie. Ale żeby kupić telefon GSM MUSISZ okazać go w
    salonie.

    >Można sobie poszukać innej uczelni :>

    No... Zapewne... Dla samej ideii...

    >Dostajesz EGZEMPLARZ utworu.

    Ale nie zmienia to faktu, że powinna być możliwość całościowego
    przejęcia dzieła. Tak, żeby np. ten malarz nie malował identycznych
    widoczków dla innych zleceniodawców. Więcej! Tak, żebym np. mógł się
    podpisać pod tym dziełem i sprzedawać jako własne.

    > Spójrz w art. 52 ust. 1 ustawy.

    Poszukam.

    >Owszem, ja też dostarczyłem egzemplarz do biblioteki, ale nikt nie czynił
    >z tego warunku dopuszczenia (po prostu jedną kopię dostał recenzent i to
    >on za moją zgodą przekazał ją bibliotece).

    Mnie nie pytali o zgodę, a kazali dostarczyć takie egzemplarze i już.

    >Przecież regulamin uczelni nie może być sprzeczny z ustawą.

    I nie byłby... Ustawa mówi, że można przekazać? Mówi. Sam
    potwierdzasz. Regulamin wystarczy, że wprowadzi zapis:
    a) warunkiem konieczym dopuszczenia do obrony jest przekazanie praw do
    pracy promotorowi i uczelni

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)