  • Data: 2008-11-12 01:05:02
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.11.2008 geres <g...@o...pl> napisał/a:
    > Jestem świadom, że nie można wykorzystywać żadnych treści ani grafiki bez
    > zgody właściciela strony internetowej. Chciałbym się dowiedzieć czy
    > wykonywanie i wykorzystywanie zrzutów ekranowych jakiegoś serwisu(ów) bez
    > otrzymania zgody jest łamaniem prawa? Chodzi o zrzuty nie tylko na własny
    > użytek - czy można je umieszczać na własnej stronie internetowej (strona
    > niekomercyjna; tworzona hobbystycznie). Chodzi tu o pokazanie innym
    > zainteresowanym osobom (które weszłyby na moją stronę) co i gdzie mogą
    > znaleźć w opisywanym serwisie. Czy niestety będę musiał napisać prośbę o

    Zwykle jest łamaniem prawa, ale może nie być jesli zrobi się to umiejętnie
    (to co sugerował Gotfryd czyli "prawo cytatu"). Przy czym wcale nie jest
    to takie proste jakby się wydawało. Ważny jest kontekst i parę innych
    rzeczy, więc istnieje realne ryzyko, ze jak się ktos jednak uprze i Cię
    pozwie to skończysz z wyrokiem skazującym.

    Przykład tego co dozwolone: napisałeś książkę omawiającą tendencje w
    rozwoju grafiki na str. ww. Umieszczasz fragmenty tej grafiki aby
    ilustrować swoje tezy etc.
    Co nie dozwolone: napisałeś książkę zawierającą wybór grafiki ze stron
    www gdzie za całą treść służy ta grafika plus odnośniki do stron gdzie ją
    można znależć plus info o autorach grafiki.

    > zgodę na umieszczenie ich na mojej stronie?

    Tak najbezpieczniej.

    > Prosiłbym o konkrety (ustawy itd., żeby nikt później się nie mógł
    > przyczepić).

    Dział o uzytku dozwolonym, Prawo Autorskie art. 23 do 35. Ustawe łatwo
    wygooglasz.

    --
    Marcin