  • Data: 2008-11-11 23:33:11
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Nov 2008, geres wrote:

    > Witam
    >
    > Jestem świadom, że nie można wykorzystywać żadnych treści ani grafiki bez
    > zgody właściciela strony internetowej. Chciałbym się dowiedzieć czy
    > wykonywanie i wykorzystywanie zrzutów ekranowych jakiegoś serwisu(ów) bez
    > otrzymania zgody jest łamaniem prawa? Chodzi o zrzuty nie tylko na własny
    > użytek - czy można je umieszczać na własnej stronie internetowej (strona
    > niekomercyjna; tworzona hobbystycznie). Chodzi tu o pokazanie innym
    > zainteresowanym osobom (które weszłyby na moją stronę) co i gdzie mogą
    > znaleźć w opisywanym serwisie.

    Pod dyskusję można by poddać ew. pomysł z prawem cytatu.

    Ale z p. widzenia treści różnica między skopiowaniem strony a pokazaniem
    "zdjęcia strony", sam przyznasz, jest dość niewielka.
    Zmiana technologii przesyłania nie zmienia *oglądanej* treści (a treścią
    oglądaną jest bitmapa w karcie graficznej, zobrazowana na monitorze,
    i tej treści jest obojętne czy powstała z kodu o wartości numerycznej "49"
    czy rozpisanego już na drobne zobrazowania tego kodu w postaci litery).

    pzdr, Gotfryd