    From: "Koola" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracodawca zalega z poborami i z ZUSem
    Date: Thu, 1 Jun 2006 20:30:57 +0200

    > Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ma odrębny od wspólników majątek.
    > W zasadzie dodatkowo może czasem odpowiadać tylko zarząd spółki.

    Nie jestem biegly w tych sprawach i niebardzo to rozumiem.
    Czy Spolka z o.o. musi miec jakis majatek z ktorego ewentualnie mozna
    dochodzic swoich roszczen? Bo teoretycznie ta firma nie ma w zasadzie
    nic -kilka komputerow, stary zajezdzony samochod i to chyba tyle.

    > Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy nie ma nic wspólnego z funduszem
    socjalnym.

    Faktycznie to moj blad -sprawa nie dotyczy mnie i taka wersja zostala mi
    przekazana -dopiero po zaglebieniu sie w temat okazalo sie ze wszyscy
    pracownicy mieli w umowach zapis ze zgodnie z art.3 ustawy z 4 marca 1994
    firma nie tworzy funduszu socjalnego i nie beda wyplacane swiadczenia
    urlopowe -pracownicy przez "swiadczenia urlopowe" zrozumieli wlasnie ze
    chodzi o ekwiwalent -pani z PIPu u ktorej byli po porade tez sie w to nie
    zaglebiala i tylko bezwiednie potwierdzila ich wersje.

    > Wystąpić przeciwko pracodawcy do sądu. Wtedy pozostanie problem
    > egzekucji, a w niektórych przypadkach część świadczeń można będzie
    > odzyskać z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

    Takie rozwiazanie znam ale to sie wiaze raczej z natychmiastowy
    wypowiedzeniem umowy o prace -praca u pracodawcy przeciwko ktoremu zlozylo
    sie pozew w sadzie do przyjemnych raczej ne bedzie nalezala. Pracownicy sie
    obawiaja ze jezeli podejma takie drastyczne kroki (sad, wniosek o upadlosc,
    etc.) to pracodawca z tego co bedzie mial splaci ZUS (zeby miec swiety
    spokoj) i sie gdzies ulotni a Oni kasy nie zobacza.

    > Może odmówić, ale wtedy narusza prawo pracy. Ale nie jest tak że sami
    > możecie sobie tego zaległego urlopu udzielić.

    Skoro juz naruszyl tyle praw to taka blachostka jak zalegly urlop nie bedzie
    sie przejmowal.
    Z reszta co za to grozi?
    Sam mam I grupe inwalidzka i 13 dni zaleglego urlopu, ktorego nie to ze nie
    chcialem wziac w zeszlym roku tylko pracodawca odmowil mi jego
    udzielenia -ZTCW to ostatnio u nas w firmie bylo kilka inspekcji z PIPu ale
    sprawy urlopow jakos nie poruszali.

    Czy pracownicy moga uzyskac bezposrednio z ZUSu informacje o tym czy
    pracodawca ma zablokowane konto, czy tez dostal zgode na splate dlugu w
    ratach? Bo sprawa jest podejrzana -niby jest zgoda na splate w ratach a tu
    ZUS blokuje konto.

    Czy to prawda ze za dlugi wobec ZUSu wlasciciel takiej Spolki z o.o.
    odpowiada takze wlasnym majatkiem a za dlugi wobec pracownikow tylko
    majatkiem firmy?

    pozdr.