  • Data: 2003-06-28 09:05:18
    Temat: Re: Praca za friko dla prawnikow - szukam chetnych
    Od: "bronek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na pl.soc.prawo nie spodziewalem sie takich komentarzy.
    > Warunki gry ustala ten co ma więcej do zaoferowania. W tym wypadku jest to
    właściciel kancelarii,
    > więc normalne jest, że on decyduje kto i na jakich warunkach u niego
    pracuje.
    > A ty chciałbyś, żeby kto te warunki ustalał? Komitet wojewódzki PZPR?
    > Zostali porwani za młodu do tej kancelarii czy poszli tam dobrowolnie?
    > Skoro mogą dostać prace tylko za friko to znaczy, że tylko tyle są tu i
    teraz na rynku warci.

    i tutaj drogi merze dochodzimy do sedna sprawy.
    To że absolwent prawa na rynku pracy nie jest nic warty nie wynika z tego że
    jest miernotą, tylko z tego, że polskie prawodawstwo chroniące korporacje w
    zasadzie uniemożliwia mu wykonywanie zawodu. Tego że dostęp do zawodu jest
    zamknięty nie muszę chyba uzasadniać. Na rynku roi się więc od absolwentów
    prawa, którzy chcieliby robić cokolwiek z prawem związanego i taką sytuację
    wykorzystuje właśnie wiele kancelarii.

    > Dla absolwentów prawa i górników mamy wprowadzić socjalizm i gwarantować
    im zatrudnienie tylko
    > dlatego, że są i dać im "godziwą" wypłatę?

    może i górnicy mają osłony socjalne, ale takimi szklarnianymi warunkami
    jakie mają polscy adwokaci i radcowie nikt chyba w Polsce poszczycić się nie
    może. Brak konkurencji (a jaka ma być skoro sami sobie tę konkurencję
    wybierają), wygórowane stawki gwarantowane przez ustawę itd.. Na grupie
    soc.prawo chyba wszyscy dobrze wiedzą o co chodzi dlatego nie będę rozwijał
    wątku. Jeżeli więc istnieje w Polsce grupa zawodowa, która otrzymuje od
    państwa, czyli od nas zdecydowanie ZA DUŻO to na pewno są to korporacje
    prawnicze.

    > Ile ty co miesiąc chcesz płacić dodatkowego podatku na ich gwarantowane
    wypłaty?
    Inną rzeczą są gwarantowane wypłaty, inną płaca minimalna - powinienes o tym
    wiedzieć.

    Z mioch dotychczasowych doświadczeń wynika, że poziom polskich adwokatów (a
    radców to już wogóle) jest naprawdę niski. Zlecone usługi prawne są
    wykonywane na odwal się i od niechcenia. Ciekaw jestem, kto by pozostał na
    rynku prawniczym gdyby państwo przestało osłaniać korporacje? Ile warci
    byliby wtedy obecni "prawnicy"?

    Bronek