  • Data: 2002-12-23 13:19:04
    Temat: Re: Praca - tajemnica korespondencj
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Szczerze mówiąc z pocztą kurierską mam małe doświadczenie i to raczej
    teoretyczne. Nie jest wykluczone, że w praktyce to działa inaczej. Nie
    zmienia to jednak faktu, że jeśli do firmy przyszło jakieś pismo, to osoba
    odbierająca przesyłkę mogła niejako z rozpędu kopertę otworzyć, bo otwiera
    wszystkie. Oczywiście, może to i niezgodne z prawem, ale i tak jestem
    zdania, że otwierając nie popełniła przestępstwa.
    Naruszenie tajemnicy korepondencji jest przestępstwem umyślnym. Należałoby
    dowieść, że osoba ta chciała złamać tę tajemnicę. W opisanym w tym wątku
    przypadku, w mojej ocenie, nie można dopatrzyć się umyślności. Tak więc
    pozostaję przy poglądzie, że conajwyżej można tej osobie zrobić awanturę i
    to nie jakąś poważną, bo w sumie mogła to uczynić przez pomyłkę.