  • Data: 2008-04-24 20:25:41
    Temat: Re: Praca na urlopie/L4
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fuqkfo$4a1$1@inews.gazeta.pl aa <b...@c...dd> pisze:

    > No tak,
    > ale co w takim razie w przypadku kiedy stan zdrowia nie pozwala mi już na
    > pracę w obecnej firmie natomiast bez przeszkód mogę pracować w firmie 2?
    > Żeby to lepiej zobrazować podam przykład- w firmie 1 wymaga się 100%
    > sprawności fizycznej bo to ciężka harówa a mi już kręgosłup nie pozwala
    > się tak wysilać co potwierdza lekarz wystawiając mi zwolnienie
    > lekarskie. W firmie 2 sprawność fizyczna nie ma znaczenia bo to praca
    > biurowa. Z firmy 1 niestety nie mogę się zwolnić z dnia na dzień bo
    > procedury kadrowe trwają min. 2 miesiące.
    To nie jest tak.
    Ogólny brak przeciwwskazań (czyli zdolność) do wykonywania pracy na
    stanowisku posiadającym określone parametry orzeka lekarz medycyny pracy. Są
    to badania wstępne, okresowe, kontrolne.
    Natomiast czasową niezdolność do pracy (jakiejkolwiek) orzeka lekarz
    "zwykły" i potwierdza to na druku ZUS-ZLA, przez tumanów nazywanym ciągle po
    dawnemu L4.

    Jakimś rozwiązaniem mogącym skutkować szybkim rozstaniem z firmą nr 1 przy
    zachowaniu możliwości pracy w firmie nr 2 jest art. 55 §1 KP.

    --
    Jotte