  • Data: 2009-06-26 09:55:21
    Temat: Re: Praca na czas określony (nauczycielka) a ciąża..pytanie
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    *daro*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > czy szkoła musi przedłużyć żonie umowę do czasu porodu ? czy na
    > dłuższy okres? czy wogóle musi przedłużać umowe?

    Nie wiem czy w szkolnictwie nie panuję inne zasady ale zgodnie z prawem
    umowa na czas określony w przypadku ciązy ulega automatycznemu przedłużeniu
    do dnia porodu.

    > jak wygląda sprawa zasiłku macierzyńskiego ?

    Zasiłek macierzyński wypłaca w takiej sytuacji ZUS.

    > być może nawet jeśli szkoła przedłuży umowę na kolejny rok szkolny
    > żona będzie musiała pozostać na zwolnieniu lekarskim , co w takiej
    > sytuacji?

    Uprzedzić dyrektora by znalazł na ten czas innego nauczyciela na zastępstwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

    4190 (20090626) __________