  • Data: 2005-06-20 18:21:04
    Temat: Re: Praca bez płacy - czy możliwa prawnie
    Od: Anna <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Kordulewski napisał(a):
    > Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):
    >

    > Innymi słowy: chciałbym się nająć na część etatu (np. 1/4 etatu), ale
    > zamiast ułamkowej składki emerytalnej i ułamkowej pensji chciałbym
    > otrzymać wyłącznie sumiennie i regularnie opłacane składki zusowskie.
    > Zamiast 500zł pensji i 500zł składki emerytalnej chciałbym te pieniądze
    > otrzymać wyłącznie jako składkę w wysokości 1000zł na poczet składek
    > emerytalnych. (arytmetyka księgowa w przykładzie błędna i nieistotna!)
    >
    > Kombinacja przydatna chociażby do tego, by móc zarejestrować DG bez
> [...]

    Aby płacic tylko składke zdrowotna do ZUS trzeba miec umowę o prace na
    cały etet przynajmniej na najnizszą krajową. Podobno moze byc umowa
    zlecenie na bylejaką kwotę ale ja juz państwu w zusie nie wierzę bo
    kiedyś można niby było " zawieszac" działalnosć, a teraz ludzie kary
    płacą. Przepisy co do tej umowy zlecenia to też są pokretne.

    pozdrawiam

    Ania