eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi › Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
  • Data: 2015-08-24 18:04:19
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-24 o 17:29, J.F. pisze:
    >Oczywiście, że nie wolny. Raz - trzepią na lekach ("te sprzedawać
    >wolno,
    >tych nie wolno", kiedyś Moore pokazywał jak jacyś chorzy kupowali
    >leki
    >na Kubie za centy, podczas gdy w USA to kosztowało dziesiątki
    >dolarów),
    >dwa - trzepią na monopolu lekarzy.

    No, lekarze na lekach nie zarabiaja, chyba ze posrednio, zreszta nie
    wiem o jakim przypadku piszesz, moze uzasadniony, moze nie.
    Ja sie tam przyzwyczailem, ze wiele rzeczy jest w USA tansze, nawet
    zadziwiajaco tanie, a z lekow to np aspiryna.

    A lekarze ... nie wiem, czy to oligopolem mozna nazwac, wszak
    konkurencja jest.

    >Co nie dziwne - NFZ kupi 10 000 usług, w dodatku wymusi swoją cenę.

    Wymusi ... tam ponoc jakies przetargi.
    Tak czy inaczej - wiecej zaplacisz.

    >Zwykle jednak prywatnie jest lepiej, a na pewno życzliwiej (tak jak
    >zwykle jest, jak się wyraźniej widzi zależność pomiędzy pracą a
    >wypłatą).

    Ale czy cie na to stac ? :-)

    >W ogóle trudno dyskutować o tym jak by było na wolnym rynku
    >medycznym,
    >używając jednocześnie aktualnych cen zabiegów prywatnych - obecne
    >ceny
    >prywatne są wyłącznie cenami i usługami "premium", ponieważ nie ma
    >masowych usług medycznych dla średniaków i biedoty, a w przypadku
    >likwidacji NFZ niechybnie musiałyby się pojawić.

    Bo ja wiem ... coraz bardziej masowe.

    >Podobnie ze szkołami - jeśli państwo miałoby je przestać dotować, to
    >ceny nie ukształtują się na poziomie dzisiejszych cen szkół
    >prywatnych,
    >tylko na niższym.

    Albo i wyzszym, jak sie nagle okaze, ze budynek szkoly drogo kosztuje
    ... a efekt jaki - bedzie edukacja lepsza czy gorsza ?

    J.