    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powództwo windykacyjne o zwrot rzeczy
    Date: Thu, 16 Oct 2008 21:43:32 +0200

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:911048e8-e989-424a-a6bd-f4a4b9a2f0d3@q9g2000hsb
    .googlegroups.com...
    On 16 Paź, 16:24, j...@t...fr wrote:

    > Generalnie sprawa przedawnia się po 10 latach, więc ci świadkowie
    > musieliby pamiętać dokładny dzień (i byłoby to samo w sobie nieco
    > dziwne). Nagranie rozmowy jest cienkim dowodem - jak ktoś już
    > powiedział, nagrywający może zawsze powiedzieć, że się pomylił.
    > Rozmowę na GG między prezydentem a premierem zaraz mogę ci podesłać.

    Zaczynimy od tego, ze moment przedawnienia roszczenia biegnie od chwili,
    gdy gitara miała zostać zwrócona, a nie od chwili jej pożyczenia. Więc z
    tym przedawnieniem bym sie tak bardzo nie zagalopowywał. Prędzej może być
    zasiedzenie, bo taka umowa bez terminu zwrotu, to może być różnie
    rozumiana, skoro nie ma jej na piśmie. Ścisłe ustalenie po 10 latach
    okoliczności, w jakich gitarę przekazano może być kłopotliwe.

    Co do świadków, no to dobrze, że są, tylko nijak nie chronią nas przed tym,
    że biorący gitarę może utrzymywać, ze później ją zwrócił Bez pokwitowania,
    skoro bez pokwitowania pożyczył. Najlepsze jest to GG, bo w nim zawarte
    jest potwierdzenie roszczenia. Tylko, że to taki dowód nie do końca pełny,
    bo przede wszystkim nie wiemy do końca, kto w te klawisze klepał.

    Reasumując, to ja bym napisał do niego pismo. Jeśli odpowie i w odpowiedzi
    potwierdzi zasadność roszczenia, to będzie dobrze. Z takim dokumentem i
    świadkami można nawet zaryzykować drogę sądową.