eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Powództwo adhezyjne" - Na jakiej podstawie ocenić wartość przedmiotu sporu , na jakiej zrobi to prok żądając naprawienia szkody. › Re: "Powództwo adhezyjne" - Na jakiej podstawie ocenić wartość przedmiotu sporu , na jakiej zrobi to prok żądając naprawienia szkody.
  • Data: 2005-11-28 18:14:18
    Temat: Re: "Powództwo adhezyjne" - Na jakiej podstawie ocenić wartość przedmiotu sporu , na jakiej zrobi to prok żądając naprawienia szkody.
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28/11/2005 13:31, Stasio Podróżnik wrote :
    > Witam, ot pytanie.
    >
    > Piszę właśnie coś co umieściłem w temacie.
    >
    > Krótka historia:
    >
    > Sierpień - kradzież z włamaniem.
    > Postępowanie umorzono ...
    >
    > 4 miesiące później - postępowanie wznowiono (jak 8 innych) i połączono w
    > jedno - dochodzeniówka ujęła sprawców i połączyła kilka postępowań w
    > jedno (podstawa - zeznania podejrzanych połączone z wizjami lokalnymi
    > podczas których wskazali kilka miejsc gdzie dokonali włamań).
    >
    > Dostałem zgodę od prokuratora na luknięcie w akta. Złożyłęm
> [...]

    Zwróć uwagę, że składając wniosek o środek karny w postaci obowiązku
    naprawienia szkody pozbawiasz się jednocześnie prawa do wniesienia
    powództwa adhezyjnego. I odwrotnie wnosząc powództwo adhezyjne
    pozbawiasz się prawa do zawnioskowania o obowiązek naprawienia szkody.
    Odpowiednio mówią o tym przepisy art. 49a kpk i art. 65 § 1 pkt 6 kpk.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)