    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potknięcie o stolik
    Date: Fri, 20 Oct 2023 15:37:18 +0200

    W dniu 20.10.2023 o 12:04, J.F pisze:

    > Jakie fakty?
    > Faktem jest, ze 15 tys lat temu był u nas lodowiec. I sobie spokojnie
    > stopnial bez żadnego udziału człowieka.

    I taka z wami gadka... jak z dziećmi.
    Sami piszecie, że sobie spokojnie stopniał, ale nie przeszkadza to wam
    bredzić, że teraz jest tak samo i nie ma różnicy.

    > Dziura ozonowa jakos znikła, pytanie - skutek działań zaradczych,
    > czy calkiem innego procesu ... bo coś szybko znikła ..

    Nie bredź. Fachowcy szacują, że jeśli uda się akcja z m.in. freonami, to
    może się zregeneruje jakoś tak w okolicach 2060.

    > To zaproponuj inne rozwiązanie, lepsze.

    Przyczyny są znane od dawna i od dawna wiadomo, że trzeba usunąć przyczyny.
    Tylko jest opór żeby to zrealizować.
    Trudno jest pokonać egoizm najbogatszych państw, a i narodowościowe i
    rasistowskie dziewiętnastowieczne mentale też nie ułatwiają sprawy.

    Pewne jest również to, że budowanie murów, to leczenie syfa pudrem.
    Bo co dalej? Jeszcze wyższe i jeszcze grubsze mury?
    Tak ma wyglądać świat przez następne sto, dwieście, czy trzysta lat?
    O takim świecie marzą prawki? Żyć w więzieniach, które sami sobie zbudują?

    > Alez one tam by stały z winy migrantów :-)

    Oczywiście. Przecież u was zawsze muszą być winni są jacyś oni.
    Gdyby nie ciemnoskórzy, to nie byłoby rasistów, nie?
    Więc nie można mieć pretensji do rasisty, że jest rasistą,
    a do homofoba, że jest homofobem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr