  • Data: 2023-12-05 16:10:30
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam wiecej pytań niz odpowiedzi. Pierwszy problem, bo nie do końca
    > rozumiem co jest przeszkodą techniczną, a co prawną. Na poziomie
    > technicznym, wydawałoby się, że przy ilości bts'ów >1 można próbować
    > zawężać ten obszar. Tylko to wymagałoby dostepu do danych ze wszystkich
    > bts'ów. On ma obowiązek podac ze wszystkich gdzie się komórka logowała w
    > jakimś-tam przedziel czasu, czy tylko gdzie jest obecnie zalogowana?

    Operatorzy zbierają minimalne dane, bo to są koszty z ich utrzymaniem. A
    ustawa ich zobowiązuje do przechowywania tego, co jest w Rozporządzeniu.

> [...]
    > logowanie do sieci, czy próby logowania w tym do innych operatorów.
    >
    > Nie wiem jak to jest z bts'ami ale per analogia do wifi, to ja tam
    > przeciez widzę jakie MACi mi śmigają w eterze i wcale nie muszą być do
    > mojej sieci zalogowane. Nie mam takiej mozliwosci przy bts'ach? Pytam,
    > bo chcę się dowiedzieć. Spodziewałbym się, że tak, ale tu moze być
    > właśnie problem prawny. Technicznie wystarczyłoby zapytać wszystkich
    > operatorów tych kilkunastu bts'ow w Andrychowie, ktore widzą tę komórkę
    > i już dałoby się pewnie poważnie zawęzić obszar. Ale może tak się nie

    A konkretnie kogo chcesz pytać? Tak konkretnie! BTS-y pewnie mają jakieś
    logi. Być może nawet dostępne operatorom po sieci. Analizowałeś coś
    takiego kiedykolwiek? Bo ja tak i to są miliony linijek w minucie.

    > Tu się rzecz właśnie MZ rozbija co dało się wyciagnąć od operatorów, bo
    > jeśli jw. napisałem, tylko te dane co podałes z 1 bsta to jasne, że nie
    > miało to sensu. Ale jeśli n-operatorów podałoby, które z ich bts'ow
    > widzą tę komórkę, to nawet bez danych kierunkowych, coś to powinno
    > pomóc.

    To jeszcze raz. Operator musi zachować tajemnicę telekomunikacyjną. Ma
    podać w/w dane.

    > Zgadzam się, ale też chciałbym zrozumieć jak ten system do kupy działa.

    Który system? Poszukiwań, czy lokalizacji?

    > Akurat winnych nie szukam. Juz prędzej zastanawiam się, co można by było
    > jeszcze zrobić.

    Szacun. To trzeba przeanalizować, by się nie powtórzyło.

    --
    (~) Robert Tomasik