  • Data: 2003-11-18 18:02:43
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bpdcb1$kpl$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jesteśmy na grupie "psychologia", która przyciąga ludzi
    > (również) zaburzonych (lub zaburzanych tutaj celowo) emocjonalnie.
    > Czy nie byłoby uprzejme i etyczne,
    > gdyby przynajmniej pytać ich o zgodę,
    > gdy wkleja się ich posty na stronę grupy?

    Pewnie ze tak, ale nie jest to musem.
    Szkoda ze wiekszosc uzytkownikow usenetu wystepuja w charakterze anonimowym
    (nic nie mowiacy nick, bez podania nawet swego adresu email, laczac sie do
    internetu przez np. modem) i przebywaja bardzo krotko, co unieumozliwia to
    zapytanie takiej osoby o zgode - wowczas osoba ktora jest bardzo uprzejma i
    etyczna napewno nie umiesci na swojej stronie posta takiej osoby, lecz malo
    jest takich osob ktore przejmowaly by sie takim czyms i mysle ze nie jest to
    czyms az tak bardzo zlym zeby sie przejmowac. To tak jak u nas w Lublinie z
    podawaniem swojego biletu przy wysiadaniu osobie wsiadajacej do autobusu,
    zeby ona juz nie musiala kasowac swojego. Jest to zgodne z prawem, bo bilet
    nie jest imienny i uprawnia do przejazdu na calej linii... I chociaz to moze
    jest nie uprzejme i nie etyczne wobec MPK to wiekszosc osob to robi i ja im
    nie mam ku temu za zle :) Chociaz teraz MPK zaczyna wpuszczac pasazerow aby
    przednimi drzwiami, a kierowca sprawdza czy osoby te kasuja bilety... ale to
    juz NTG.

    > Jak również wtedy, gdy ich imię lub nick jest umieszczany w postach,
    > których celem jest ich ośmieszenie lub który powstał w efekcie działań
    > "eksperymentalnych" ?

    Usenet jest publiczny, i tak jak np. na dworcu kolejowym uslysze ze Pan X
    uwaza ze nie lubi kotow, tak moge pozniej swojemu kumplowi powiedziec ze
    spotkalem na dworcu Pana X ktory nie lubi kotow, i nie uwazam ze powinienem
    pytac Pana X o zgode zeby moc to powiedziec np. swojemu koledze. Pewnie
    powiesz ze zle porownanie dalem, ale coz kazdy zyje tak jak uwaza, wazne ze
    zgodnie *z prawem* bo to jest glowny temat tego watku.

    Pozdrawiam,
    Lepton