    From: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postępy w bydlizacji społeczeństwa
    Date: Tue, 18 Jun 2013 12:28:39 +0200

    Użytkownik "zgred" <z...@e...com> napisał w wiadomości
    news:51bfebf5$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...
    > http://www.hotmoney.pl/Bez-tego-nie-wychodz-z-domu-I
    naczej-3-tys-zl-mandatu-a30916
    > - - -
    > Sejm uchwalił nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym. Nowe przepisy
    > zakładają, że każdy, idąc poboczem w terenie niezabudowanym, będzie musiał
    > mieć przy sobie element odblaskowy.
    > - - -
    >
    > A kiedy dzwonki i postronki i dlaczego jeszcze nie?

    Możesz sobie kpić, ale to jeden z niewielu sensownych pomysłów dotyczących
    ruchu drogowego, które są ostatnio propagowane.
    Ktoś kto sporo jeździ nocą, zna ten problem. Ludzie naprawdę nie zdają sobie
    sprawy, że ubrani w ciemne ubrania, po zmroku są bardzo słabo widoczni na
    nieoświetlonej drodze. Już nie raz słyszałem: "po to samochód ma światła,
    żeby kierowca mnie widział". Tylko ktoś kto nie siedział za kierownicą
    samochodu, może podobne głupoty opowiadać.

    Ostatnio miałem okazję przejść po zmroku kilka kilometrów poboczem drogi
    krajowej, dość ruchliwej. Zawsze noszę przy sobie małą latarkę LED i za jej
    pomocą przeprowadziłem mały test (no dobra, zapomniałem, że ją mam przy
    sobie ;-). Spory kawałek przeszedłem w ciemności, potem ją włączyłem.
    Zgadniesz jaki był efekt?
    Podpowiem: kiedy szedłem bez włączonej latarki, niektóre samochody
    podjeżdżały bardzo blisko. W jednym przypadku musiałem zejść prawie do rowu.
    W momencie kiedy latarkę włączyłem, samochody "magicznie" mijały mnie z
    dużym marginesem. Ani jeden nie przejechał na tyle blisko, żebym poczuł
    niepokój i chciał uciekać do rowu. W kilku przypadkach samochody wyraźnie
    zwolniły. Jak dla mnie to wystarczający powód, żeby zmusić ludzi do noszenia
    odblasków czy latarek na nieoświetlonej drodze.