eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoseł PiS ma donieść prokuraturze na przedskoczka Jażdżewskiego z KK257 › Re: Poseł PiS ma donieść prokuraturze na przedskoczka Jażdżewskiego z KK257
  • Data: 2019-05-13 12:52:40
    Temat: Re: Poseł PiS ma donieść prokuraturze na przedskoczka Jażdżewskiego z KK257
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.05.2019 o 10:04, Liwiusz pisze:

    > Wręcz przeciwnie, to Maciejewski twierdzi, że w rodzinach katolickich
    > jest kipisz, i już by wolał być wychowywany przez parę gejów, a jak się
    > pytam o powody takiego zdania, to wychodzi, że po prostu mu źle było w
    > jego rodzinie.

    Nic takiego nie wychodzi. Dopowiedziałeś sobie to w głowie.

    > Stawiam na przykład tezę, że był głównym ośrodkiem umożliwiającym
    > zachowanie naszej kultury i języka w czasach okupacji.

    Ale masz na to jakieś poparcie, czy tak z palca sobie to wyssałeś?
    Bo wiesz... np. msze w języku polskim zostały wprowadzone w połowie lat
    60tych XX wieku... A za czasów okupacji kazania były prowadzone w języku
    niemieckim.

    "https://pl.wikipedia.org/wiki/Prze%C5%9Bladowanie_p
    olskiego_Ko%C5%9Bcio%C5%82a_katolickiego_w_czasie_ok
    upacji_niemieckiej"

    "Osiemdziesiąt procent duchowieństwa katolickiego i pięciu biskupów z
    Kraju Warty zostało wysłanych w 1939 do obozów koncentracyjnych"

    Ruski też swoje palce umoczyli.

    Resztę albo "przekonano" do prowadzenia kazań w języku niemieckim, albo
    całkowicie zmieniono na kler niemieckojęzyczny, który słowa po polsku
    nie znał.

    Te resztki, które działały w ukryciu, to margines, a nie główny ośrodek
    zachowania kultury i języka w czasie okupacji.

    Pozdrawiam
    Piotr