    From: demicron <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posadzenie o sfabrykowanie dowodow.
    Date: Tue, 19 Jun 2007 00:34:36 +0200

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 01:12:46 +0200, Grzegorz napisał(a):

    > Jako swiadek dostarczylem z zagranicznego urzedu dokumet 8 z pieczatka
    > ,podpisem) potwierdzajacy ze
    > oskarzony jest winny a broniac sie klamie

    Fajne te zagraniczne urzędy... :)

    > Adwokat stwierdzil ze ze ten
    > dokumet nie jest wiarygodny i chyba dal do zrozumienia ze jest
    > "wyprodukowany " przezemnie czyli falszywy co jest bzdura.

    Standard. Gdyby prawnik miał jakiekolwiek podstawy do zarzucenia Ci
    fałszerstwa zrobiłby to wprost, a nie "dawał do zrozumienia".

    > Czy sad ma
    > obowiazek zbadac wtedy czy dokument jest autentyczny np. kontaktujac sie z
    > zagranicznym urzedem (co juz raz robil) lub powolac jakiegos eksperta czy
    > moze robilby to tylko w powaznych przestepstwach.

    Tzn., ze jak ktoś jest zagrożony mała karą to nie ma się co przejmować - 3
    lata tą, czy w tamtą, nie robi różnicy? Sprawa to sprawa i sąd ma dołożyć
    wszelkich strań aby poznać prawdę.

    > Czy moze byc poprostu tak
    > ze sad odrzuci ten dokumet jako niewiarygodny i uniewinni oskarzonego?

    Jak nie dostanie potwierdzenia to tak zrobi.

    > Czy
    > gdyby tak sie stalo nie powienienem ja wtedy byc oskarzony o sfalszowanie
    > dokumentu ( co jest nieprawda)?

    Jeśli sąd uzna, że go sfałszowałeś to tak. Jeśli faktycznie papier jest
    prawdziwy to się nie masz o co bać.