    From: "Mariusz O." <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Porażenie prądem przez AutoAlarm
    Date: Fri, 5 Aug 2005 11:06:07 +0200
    <dcm6p1$e4n$1@nemesis.news.tpi.pl> <dcn9sj$p1o$1@inews.gazeta.pl>
    <dcnpcv$cq5$1@nemesis.news.tpi.pl> <dcnr4n$hur$1@inews.gazeta.pl>
    <dco06s$378$1@nemesis.news.tpi.pl> <dco3aa$omd$1@inews.gazeta.pl>
    <dco55g$sgu$1@atlantis.news.tpi.pl> <dco67e$7gb$1@inews.gazeta.pl>
    <dco9f1$3b9$1@nemesis.news.tpi.pl> <dcoe2e$l8h$1@inews.gazeta.pl>
    <dcom68$i16$1@atlantis.news.tpi.pl> <dconk3$cvb$1@inews.gazeta.pl>
    <dcoo6i$s72$1@atlantis.news.tpi.pl> <dcooh3$gtg$1@inews.gazeta.pl>
    <dcoosd$1d3$1@atlantis.news.tpi.pl> <dcop1m$1ti$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dcpu3l$4p6$3@inews.gazeta.pl> <dcq3i3$5ph$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dcq542$au8$1@inews.gazeta.pl> <dcrcho$sra$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dcsjp1$nuj$1@inews.gazeta.pl> <dctabj$oa4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dctb68$hcf$1@inews.gazeta.pl> <dctesk$e4b$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dctj12$fgj$1@inews.gazeta.pl> <dctvf5$ipj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dcu16q$ceh$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dcu16q$ceh$1@inews.gazeta.pl...

    > nie w polsce obowiazuje polskie prawo, miedynarodowa to konwecncja praw
    > czlowieka obowiazuje drogi kolego, (i moze niedlugo konstytucja)
    > zarzucasz mi nieuczciwosc wiec prosze sie skonatktowac z jakimkolwik
    > prawnikiem i uzasadnic to.

    Nie bede sie sprzeczał.

    > a wiesz ze porafie otworzyc mercedesa 124 ? kluczem od piwnicy..
    > kazdego .. czy to twoim zdaniem nie bede zlodziejem jezeli ukradne
    > taki samochod?

    Zabezpieczenie ktore stworzyl czlowiek, zawsze bedzie do przejscia przez
    innego czlowieka, ale tak nalezy robic zabezpieczenia zeby masa ludzi ktorzy
    nieznaja sie na programowaniu nie mogli korzystac z nielegalnego softu.
    Zawsze sie znajdzie ktos kto otworzy samochod z bardzo dobrym zamkiem. Ale
    otworzyc fiata126p nie bedzie trudne dla wiekszosci z nas, nawet dla
    dziecka.

> [...]
    > Art. 269b. kodeksu karnego
    >
    > § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom urządzenia
    >
    > lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia przestępstwa
    > określonego
    >
    > w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1 albo § 2 w związku z §
    >
    > 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła komputerowe, kody dostępu
    > lub innne
    >
    > dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    >
    > komputerowym lub sieci teleinformatycznej,
    >
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Zgoda, ten przepis i tak bedzie zawsze martwy jesli ludzie nie wymyślą
    odpowiednich zabezpieczeń. Ściąganie z netu nielegalnych kopii softu zawsze
    bedzie traktowane jako mniejsze zło. Póki jest mozliwość ściągania lewego
    sprawnego softu, ludzie bedą ściągać. Tylko odpowiednie blokady uniemozliwią
    ściąganie rozpowszechnianie itd. Ten przepis jest bardzo martwy, a to z
    kilku powodów. Oprogramowanie jest bardzo drogie nawet drozsze od samego
    komputera. Rowniez zbyt czesto pojawiają sie nowe programy o "niebo" lepsze
    wiec kupowanie mija sie z celem a to wyjaśnie dalej. Teraz pytanie kto uzywa
    tego oprogramowania, a no niestety ludzie młodzi, a jak wiadomo ludzie
    młodzi to studenci którzy nie mają wysokich dochodów wiec swoją wiedze
    wykorzystują niezgodnie z prawem i tworzą różne Cracki i inne łamiące
    zabezpieczenia a nawet bawią sie w hakerstwo by zdobyć odpowiednie kody
    itp.. Więc koło sie zamyka. Wielu mich znajomych nie stać na kupno
    potrzebnego softu więc bawią sie w Piractwo, zresztą niektórzy jak to
    stwierdzili i mowią: "po co ja mam wydać kilka stów na soft jak za 3
    miesiace ukaze sie inny jeszcze lepszy soft" wiec wniosek płynie taki ze
    naprawde trzeba mieć gruby portwel by móc legalnie korzystać z softu.
    Młodych ludzi nigdy na to niebedzie stać.
    Dla tego temat oprogramowania komputera i związane z nim prawo karne bedzie
    jeszcze długo "chore". Dla tego lepiej skupić sie teraz na złodziejach, i
    pomyśleć czy jakiś paragrafy zezwalają na skutecznym "odstraszeniu
    złodzieja" pomijają mało skuteczne metody typu 997.