  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ponowna rejstracja w UP i 1/2 etatu
    Date: Fri, 7 Jul 2006 22:54:40 +0200

    Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2d5e.000001b2.44aebf8c@newsgate.onet.pl...

    > ok rrozumiem - a jaki jest termin dla pracodawcy tzn. ile ma czasu na to
    > ??
    > pytam dlatego ze jak pisałam wczesniej kobieta dość niepewna

    Z tego co pamiętam, to także 7 dni. Ale jak złożysz podanie o informacje
    do ZUS-u,
    to otrzymasz odpowiedź, po kilku tygodniach.

    > minimalna płaca to jest teraz bodajze 849 brutto nie pamietam dokłodnie
    > czyli
    > musi odprowadzić jakies 200 zł składek tak ?? przy założeniu ze netto jest
    > 650
    > zł?? wyprowadź z błedu jeśli źle rozumuję

    Pamiętaj, że połowę ZUS-u płacisz Ty i połowę pracodawca, więc nie wiem
    ile to będzie
    - w sieci są różne kalkulatory, które to liczą, więc możesz sobie poszukać.
    Wiedz jedynie, że drugie tyle ZUS-u
    co jest u Ciebie na kwitku (wyliczy Ci kalkulator) płaci także pracodawca.

    > ok czzyli przy pól etatu nie należy mi sie zasiłek a jak jest taka umowa
    > liczona do lat pracy ?? to sa te upierdliwości w zusie o kt piszesz ??

    Oj naprawdę nie wiem i mącić Ci w głowie nie chcę, na pewno jest jakaś
    kwota minimalna, bo inaczej wielu cwaniaków zatrudniało by się
    u szwagra na 1/30 etatu, płacili kilkanaście zł ZUS-u, a ubezpieczenie
    zdrowotne i emerytura by jakaś tam była. Z drugiej strony nie jest też tak,
    że jak ktoś pracuje na pół etatu, to po 30 latach, będzie miał 15 lat pracy.
    ZUS bardziej interesują wysokości wpłacanych składek, niż wymiar etatu.