    From: "Aska" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ponowna rejstracja w UP i 1/2 etatu
    Date: 7 Jul 2006 22:09:48 +0200

    > W ZUS-ie, ale pracodawca też ma terminy na zgłoszenie Ciebie jako
    > pracownika, więc nie licz, że jak polecisz do ZUS-u za 3 dni, to już
    > będziesz w ewidencji.

    ok rrozumiem - a jaki jest termin dla pracodawcy tzn. ile ma czasu na to ??
    pytam dlatego ze jak pisałam wczesniej kobieta dość niepewna

    >Właściwie to niczym. Ważne jest czy pracodawca
    > odprowadza za Ciebie składki w wysokości co najmniej płacy minimalnej

    minimalna płaca to jest teraz bodajze 849 brutto nie pamietam dokłodnie czyli
    musi odprowadzić jakies 200 zł składek tak ?? przy założeniu ze netto jest 650
    zł?? wyprowadź z błedu jeśli źle rozumuję

    > Np.
    > jeśli będziesz zarabiał mniej to możesz pracować tam i 5 lat, a po utracie
    > pracy nie będzie Ci się należeć zasiłek dla bezrobotnych. Natomiast co do
    > upierdliwości jakie to generuje w ZUS-ie, to może ktoś inny napisze.

    ok czzyli przy pól etatu nie należy mi sie zasiłek a jak jest taka umowa
    liczona do lat pracy ?? to sa te upierdliwości w zusie o kt piszesz ??

    pozdr
    AAska