  • From: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ponawiam... Polskie Normy a niemieckie RAL.
    Date: Tue, 2 Mar 2004 00:25:07 +0100

    Użytkownik "Lesny" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c1vvvk$f2e$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeszcze troche info by sie przydalo... co to za sprzedaż? miedzy
    > przedsiebiorcami czy konsumencka? co jest przedmiotem sprzedaży? na
    czym
    > wada polega?

    Dziekuje za odzew :)

    Juz dopowiadam reszte... troche dlugawe moze byc.

    Namowilem rodzicow na kupno okien z jednego z profili PCV Trocal,
    poniewaz mialem zaufanie do niego pracujac w firmie wykorzystujacej przy
    realizacji inwestycji okna z tego profilu. Niestety okna dostarczone i
    zamontowane moim rodzicom maja skazy (wyrazne przerysowania i widoczny
    minimalny garb na kazdym profilu przez cala jego dlugosc), ktore co
    prawda nie powoduja usterek technicznych okien jednak zdecydowanie zle
    wplywaja na ich wyglad. W pierwszej kolejnosci rodzice dostrzegli tylko
    rysy wiec podejrzenie padlo na producenta okien, jednak kiedy
    dostrzeglismy garba na profilu od razu wiadomym bylo, ze to wina procesu
    produkcyjnego profili. Reklamowalismy powyzsze u producenta okien a on
    wystosowal pismo do polskiego oddzialu Trocala, ktory to sprzedal
    feralne profile, z prosba o ekspertyze. I wlasnie rodzice otrzymali
    wynik ekspertyzy, ktory powoluje sie na stosowna norme RAL, ze okna sa
    'w normie' a skazy nie powoduja utraty wlasciwosci uzytkowych w zwiazku
    z czym reklamacja zostaje odrzucona. Chcialbym im pomoc, bo niejako to
    ja ich wpakowalem w te problemy. Na pewno podeprzemy sie pomoca
    Rzecznika Praw Konsumenta jednak chcialem zasiegnac wpierw 'jezyka' co
    do waznosci ekspertyzy.

    Pozdrawiam. Tomek.