  • Data: 2007-02-09 20:12:53
    Temat: Re: Pomylona paczka ???!!!!
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 9 Feb 2007 14:42:30 +0100, powerus napisał(a):

    > Moje pytanie brzmi : CZY MA JAKIEŚ PODSTAWY PRAWNE ??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    > Nie chodzi o to, że jestem nieuczciwy, tylko o to że facet coś kombinuje.
    > Chciałem zwrócić paczkę od razu, i nie ukrywałem tego że dostałem coś za co
    > nie zapłaciłem. Nagle po tygodniu, doszedł do wniosku że to pomyłka :)

    Kodeks cywilny:

    Art. 409. Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
    ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.

    Teraz zależy jak to ewentualnie zinterpretuje sąd po złożeniu pozwu przez
    gościa domagającego się zwrotu. Wg mnie jeśli brałeś udział w aukcji, po
    czym w ostatniej chwili się wycofałeś - mogła zajść zwykła pomyłka
    (szczególnie jeśli było wielu licytujących). Generalnie w Twojej sytuacji
    ja bym się liczył z obowiązkiem zwrotu tej rzeczy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl