  • Data: 2007-08-29 10:38:04
    Temat: Re: Pomówienia na forum publicznym
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fb3asl$c4e$3@news.onet.pl...
    > Dnia Mon, 27 Aug 2007 20:54:09 +0200, Jarosław Grolik napisał(a):
    >
    > Co do tego jak złożyć pozew to ci napisali. Ja doradzam tylko przemyślenie
    > czy program rejestrujący (zapewne bez ostrzeżenia) adres IP z którego
    > następuje logowanie naprawdę nie powinien być nazywany programem
    > szpiegującym. Ja bym go też tak nazwał.

    Może i jest to program szpiegujący, zresztą powszechnie używane. Przy tym
    toku rozumowania to należało by zamknąć wszystkich którzy mają postawione
    strony www na linuxie bo tam domyślnie wszystkie połączenia są zapisywane do
    logów, które zawierają adres IP, adres strony odsyłającej i inne dodatkowe
    informacje pozwalające JEDNOZNACZNIE zidentyfikować użytkownika. Zapominamy
    iż Internet NIE JEST ANONIMOWY tak jak w życiu codziennym. Każdy może nas
    rozpoznać nawet jak idziemy ulicą w nowym mieście, ale jakoś to nikogo nie
    przeraża i nikt nie oskarża babci która siedzi w oknie swojego domu i
    przygląda się kto wchodzi do bramy jej domu ?
    A takie statystyki przydają się chociażby po to aby czy ktoś nie
    podlinkowywuje twoich zdjęć i nie kradnie transferu za który płacisz.

    Ponadto czasami takie statystyki są potrzebne jeśli ktoś włamie się na Twoją
    stronę i narobi szkód innym. Dzięki temu będziesz mógł się wybronić w sądzie
    i wskazać sprawcę.
    Mam pytanie dlaczego nie oskarżasz że Onet, Google i inni zapisują
    informacje o Twoim IP z którego wysłałeś tą wiadomość ? Myślisz , że na
    serwerze lin.kompas.net.pl nie ma informacji o odkładnej godzinie adresie IP
    numerze identyfikacyjnym twojej wiadomości ?

    Ale nie należy popadać w panikę , tylko trzeba używać internetu tak by nie
    wstydzić się tego co się tam robi.

    Ale nie w tym problem.
    Oskarżają mnie iż na forum zapuszczałem "programy szpiegujące użytkowników
    przebywających forum" czyli przełamywałem zabezpieczenia forum co jest
    nielegalne.

    Z Poważaniem

    Jarek Grolik